Higher Education

In the field of higher education, the Center for Research in Economics of Education analysed the student behavior regarding their choice of the studies and their profession.

Publications
Diem, Andrea; Stefan C. Wolter (2014): Overeducation among Swiss University Graduates: Determinants and Consequences, Journal for Labour Market Research, 47 (4): 313-328.
Wolter, Stefan C.; Diem, Andrea; Messer, Dolores (2014): Drop-outs from Swiss Universities: an empirical analysis of data on all students between 1975 and 2008, European Journal of Education, 49(4), 471-483.
Wolter, Stefan C.; Diem, Andrea; Messer, Dolores (2013).  Studienabbrüche an Schweizer Universitäten, SKBF Staffpaper, No. 11.
Diem Andrea; Wolter, Stefan C. (2013). Nicht ausbildungsadäquate Beschäftigung bei Universitätsabsolventen und -absolventinnen: Determinanten und Konsequenzen, SKBF Staffpaper, No. 9.
Diem, Andrea; Wolter, Stefan C. (2013). The use of Bibliometrics to Measure Research Performance in Education Sciences, Research in Higher Education, 54(1), 86-114.
Diem, Andrea; Wolter Stefan C. (2012). Beurteilung von Hochschulen anhand der Arbeitsmarktfähigkeit ihrer Absolventen und Absolventinnen - Eine Analyse der Schweizer Universitäten, SKBF Staff Paper 5.
Messer, Dolores; Wolter, Stefan C. (2010). Time-to-degree and the business cycle, Education Economics 18(1), 111-123.
Denzler, Stefan; Wolter, Stefan C. (2008). Selbstselektion bei der Wahl eines Lehramtsstudiums: Zum Zusammenspiel individueller und institutioneller Faktoren, Beiträge zur Hochschulforschung, Heft 4, S. 112-141.
Denzler, Stefan; Wolter, Stefan C. (2008). Unsere zukünftigen Lehrerinnen und Lehrer – Institutionelle Faktoren bei der Wahl eines Studiums an einer Pädagogischen Hochschule. Leading House Working Paper No. 12.
Messer, Dolores; Wolter, Stefan C. (2007). Time-to-Degree and the Business Cycle. IZA Discussion Paper No. 2787. Bonn: IZA.
Wolter, Stefan C., Rémy Hübschi and Matthias Müller (2007). Push or Pull? An Empirical Analysis of the Demand for Individual Project Grants from the Swiss National Science Foundation. CESifo Working Paper No. 1953.
Messer, Dolores and Stefan C. Wolter (2007). Are Student Exchange Programs Worth It? Higher Education (54), 647–663.
Messer, Dolores and Stefan C. Wolter (2005). Are Student Exchange Programs Worth It? IZA Discussionpaper No. 1656, 7/2005.
Denzler, Stefan C., Ursula Fiechter and Stefan C. Wolter (2005). Die Lehrkräfte von Morgen. Eine empirische Untersuchung der Bestimmungsfaktoren des Berufswunsches bei bernischen Gymnasiasten, Zeitschrift für Erziehungswissenschaften, 8. Jg. (2005), H. 4, S. 502-520.
Denzler, Stefan, Ursula Fiechter, Stefan C. Wolter (2005). Die Lehrkräfte von morgen: Eine empirische Untersuchung der Bestimmungsfaktoren des Berufswunsches bei bernischen Maturanden. Diskussionspapier Nr. 6 der Forschungsstelle für Bildungsökonomie (FfB).
Wolter, Stefan C. and Stefan Denzler (2004). Wage Elasticity of the Teacher Supply in Switzerland, Brussels Economic Review, Vol. 47 (3), 387-407.
Schweri, Jürg and Stefan C. Wolter (2004)."Was bringen gute Noten im Studium?" Neue Zürcher Zeitung, 226/2004, S. 67.
Wolter, Stefan C. (2004). Die Rolle der Fachhochschulen in der Weiterbildung, Magazin Personalentwicklung, Nr. 7/8, 2004, S. 16.
Wolter, Stefan C. and Stefan Denzler (2003). Wage Elasticity of the Teacher Supply in Switzerland. IZA Discussionpaper No. 733, 3/2003.
Wolter, Stefan C. and Stefan Denzler (2003). Auch der Lohn lockt in den Lehrberuf. Bildung Schweiz 10/2003, S. 30.
Wolter, Stefan C. and Stefan Denzler (2003). Betrachtungen zum Arbeitsmarkt für Gymnasiallehrkräfte. Gymnasium Helveticum. 6(03). S. 38-40.
Wolter, Stefan C., Stefan Denzler and Bernhard Weber (2003). Betrachtungen zum Arbeitsmarkt für Lehrer in der Schweiz. Vierteljahreshefte zur Wirtschaftsforschung. 72 (2), S. 305-319.
Wolter, Stefan C. and Bernhard Weber (2003). Welche Löhne und Bildungsrenditen erwarten Studierende an Schweizer Hochschulen? In: Backes-Gellner, U; Schmidtke, C. (Hrsg.). Hochschulökonomie – Analysen interner Steuerungsprobleme und gesamtwirtschaftlicher Effekte. Schriften des Vereins für Socialpolitik, Neue Folge, Band 296, S. 145-161.
Wolter, Stefan C. and Stefan Denzler (2003). Ökonomische Erklärung zur Feminisierung des Lehrermarktes. Pädagogische Hochschule Zürich, ph akzente, 04/2003.
Bonassi, Tamara and Stefan C. Wolter (2002). Measuring the Success of Transition: The Results of a Pre-Study in Switzerland. Education + Training, 44 (4/5), S. 199–207.
Wolter, Stefan C., Tamara Bonassi and Monika Pätzmann (2002). Übergang von Fachhochschulabsolventinnen und –absolventen in den Arbeitsmarkt - am Beispiel der HSW Bern. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 24 (2), S. 241-261.
Wolter, Stefan C. and André Zbinden (2002). Labour Market Expectations of Swiss Students. International Journal of Manpower, 23 (5), S. 458–470.
Wolter, Stefan C. (2000). Wage Expectations: A Comparison of Swiss and US Students. Kyklos - International Review for Social Sciences, No.1, S. 51-69.
Wolter, Stefan C. (1999). Rentiert das Studium an einer Fachhochschule? - Eine volkswirtschaftliche Betrachtung. Präsenz, Bulletin der Hochschule für Wirtschaft und Verwaltung, Bern, pp. 3-4.